Noemy Berbel i Magdalena Jaume

Intervenció:

“Allò que es veu, es sent i s’aprèn defora de l’escola, a l’entorn urbà. Projecte Re-habitar el Barri”

Experiències orientades a vincular l’escola amb el territori, mitjançant pràctiques artístiques, amb un enfocament transdisciplinar entre l’art, la música i altres camps de coneixement, com l’arquitectura i l’antropologia social. Processos creatius de participació activa que contribueixen a la construcció d’un canvi social, educatiu i cultural.  Projectes que contemplen tres àmbits d’actuació: un des de la universitat, en els estudis dels graus de mestre, un altre des de la comunitat educativa, i l’altre, des de l’àmbit artístic i social. Projecte Re-habitar el Barri: processos de transformació i apoderament entre universitat-escola-societat a través de pràctiques artístiques.

Noemy Berbel, doctora en Investigació i Innovació Educativa i professora de l’àrea de Didàctica de l’Expressió Musical a la Universitat de les Illes Balears, Grup de Recerca en Art i Educació (GRAiE) i Laboratori de Música i Art (Mus&Art LAB).

Magdalena Jaume, doctora en Belles Arts i professora de l’àrea d’Expressió Plàstica a la Universitat de les Illes Balears, Grup de Recerca en Art i Educació (GRAiE) i Laboratori de Música i Art (Mus&Art LAB).

Magdalena Jaume, doctora en Belles Arts i professora de l’àrea d’Expressió Plàstica a la Universitat de les Illes Balears, Grup de Recerca en Art i Educació (GRAiE) i Laboratori de Música i Art (Mus&Art LAB). Realitza projectes d’investigació en art modern i contemporani, com a instrument pedagògic, i projectes d’innovació docent i noves metodologies, en col·laboració amb centres educatius i culturals. Codirigeix els Quaderns de Didàctica Artística de la Universitat de les Illes Balears. Ponent en congressos internacionals i nacionals, autora d’articles d’investigació en revistes especialitzades i coautora dels llibres Miguel Fisac, arquitectura a Mallorca (2007), Le Corbusier a Mallorca 1932 (2009) i Joan Mas. Montuïri, vila republicana. Escrits 1930-1936 (2016). Ha realitzat el treball de recerca documental de l’exposició i del catàleg, Josep Lluís Sert i Joan Miró, La construcció d’una amistat (2006) i del llibre Aurora Picornell, Escrits 1931-1936 (2013). Comissària en exposicions sobre art i arquitectura, destacant la dedicada al “Viatge de Le Corbusier a Mallorca”, organitzada conjuntament amb la Fondation Le Corbusier de París; i col·laboradora en projectes d’arquitectura premiats i construïts. Ha treballat per a la revista Quaderns d’Arquitectura i Urbanisme, del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya i per a l’Editorial Scalae de Barcelona. 

Noemy Berbel Gómez, professora de l’àrea de Didàctica de l’Expressió Musical a la Universitat de les Illes Balears (UIB). Doctora en Recerca i Innovació Educativa per la mateixa Universitat. Llicenciada en Economia. Titulada Superior de Música pel Conservatori Superior de Música de les Illes Balears. És la investigadora principal del Grup de Recerca en Art i Educació (GRAiE) i fundadora i directora del Laboratori de Música i Art (Mus&Art LAB) de la UIB. Les seves línies de recerca se centren en l’educació musical, creativitat i interdisciplinarietat i treball per projectes en educació artística. Ha contribuït com a ponent en congressos de caràcter nacional i internacional i ha estat convidada a participar en comitès científics. Ha publicat diversos estudis en llibres i revistes especialitzades. És membre del consell editorial de la Revista Eufonía i revisora en diverses revistes científiques.